Luo yhteys ja myy paremmin!

Silmät ovat sielun peili. Ne kertovat paljon meistä, tunteistamme ja ajatuksistamme. Katsekontakti on tehokas viestintäväline, jolla on merkittävää vaikutusta siihen, miten muut kokevat meidät ja kertomamme viestin, erityisesti videoilla.

”Lyhytkin katsekontakti voi lisätä empatiaa ja luoda tunteen yhteenkuuluvuudesta.”
- Robert A. Lavine, Ph.D.

Katsekontakti on kuin kättely, digitaalisesti. Se kertoo läsnäolosta, keskittymisestä katsojaan ja siitä että uskoo siihen mitä sanoo. Käyttämällä katsekontaktia voidaan luoda positiivinen ja luotettava vaikutelma katsojalle ja siten parantaa videoiden tehokkuutta, erityisesti myynnin ja markkinoinnin apuna.

Katsekontaktista on monia hyötyjä videoviestinnässä:

  • Se auttaa luomaan yhteyden katsojaan ja luomaan tunteen yhteenkuuluvuudesta. Katsekontakti osoittaa, että olet läsnä ja keskittynyt sekä että olet kiinnostunut siitä, mitä katsoja ajattelee. Tämä auttaa luomaan tunneyhteyden katsojaan ja jättää positiivisen vaikutelman.

  • Se osoittaa itseluottamusta, rehellisyyttä ja vilpittömyyttä. Tutkimusten mukaan ihmiset pitävät henkilöä, joka luo katsekontaktin, luotettavampana ja vilpittömämpänä kuin henkilöä, joka ei tee katsekontaktia. Tämä johtuu siitä, että katsekontakti osoittaa, että tunnut itsevarmalta ja uskot siihen, mitä sanot.

  • Se ilmaisee kiinnostusta katsojaan ja jättää pysyvän vaikutelman. Katsekontakti osoittaa katsojalle, että olet kiinnostunut hänestä ja hänen ajatuksistaan. Tämä voi auttaa katsojaa muistamaan sinut, yrityksen ja viestin paremmin.

Oletko koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, miten usein ihmiset katsovat videoilla kameran sijasta haastateltavaan?

Katsekontaktin merkitystä ylenkatsotaan sen toteuttamiseen liittyvien haasteiden takia. Kamera ei ole vuorovaikutuksessa kuvattavan kanssa. Katsekontaktin luominen ja pitäminen kameraan on epäluonnollista. Tästä syystä on helpompi ohjata kuvattava mieluummin katsomaan haastateltavaan.

Olemme erikoistuneet kasvokontaktiin perustuvien videoiden tuottamiseen. Ota yhteyttä!

Seuraava
Seuraava

Myynnin uusi tehokeino